Fondant au Chocolat

Hello there…!

Naah.. si franc lagi seneng2nya buat Fondant au chocolat…halah bikin iri, dan kepengen… tapi bagaiman ya? saya tidak bisa membuatnya jadi saya memakannya saja…. tapiii… kok malu juga ya? masa makan terus??kali2 ikut berkarya dong… baiklah, apabila begitu saya akan mulai belajar, dimulai dari…..

mengupload2 video2 dari youtube! ehe hehe he,,,,

ini dia : utk catatan, accent perancis nya rada lucu deh…

hmmm….. miaam miaaam miii…..

Melt the butter, then, on LOW Heat , melt the chocolate chips. While the chocolate is melting, you’ll need 6 eggs in a bowl, (You need someone to stir the chocolate). Blanch the eggs with the sugar (160g) (Just put in the sugar and stir as fast as you can !) add 2 tablespoons of Flower and keep stiring. Add the melted Chocolate and keep stiring so the eggs doesn’t cook !! Fun Part: half full ramekins, unmelted chocolate chips, fill up the ramekins…12 minutes, 425F. Chocolate Fondant = Done !

ini juga ada lagi….kalo yg ini chef nya agak tegas2 gitu ngomongnya.. terarah dan jelas… weqeqeqeq you’ll see what I mean… hi hi ^_^;

oh iya ini fondant au chocolat nya di variasi pake buah frambos….

“Je plat plak plak!” WAHAHAHA liat di menit 2:10 deh..

ini resepnya (kayaknya) maaf ya kalo ini mesti dipastikan lagi sama yg ahli yaitu bukan saya… hehe

Oeuf(s) : 3 pièce(s) Sucre semoule : 110 gramme(s)

Chocolat noir : 90 gramme(s) Beurre doux : 85 gramme(s)

Farine de blé : 35 gramme(s) Framboise(s) fraîche(s) : 300 gramme(s)

Sucre glace : 20 gramme(s)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s